Fuerteventura

2014.11.07

Sokan összedobtak nekünk jó sok lóvét a 40-re,s ebből elmegyûnk pihizni :) Minden költségûnk belefér a keretbe :)

Igazán hálásak vagyunk a rokonságnak,barátainknak,most igazán nagy ōrômet szereztek!

..............Tavaly Egerben voltunk 25-től.Feledhetetlen volt.........Volt egy kis terem szép naaaagy,kerek asztalokkal,gyônyôrűen feldiszitve,mint a filmeken.Gyônyôrű piros masni a fehér huzatú székeken,vakitóan hófehér teritő az asztalokon,gyertyakkal,ûnnepi teritekkel.

Nos,ezen a kis termen keresztül lehetett eljutni a jóõóóval szerényebb étterembe!A kisterem csak a dekoráció volt.Ezt az első étkezésen mindjárt blikkeltem és eléggé elvette a karácsonyi hangulatomat ez a látszatkarácsony!!!!!!Az ágyakban a betétek katasztrofálisak voltak.Az első reggel sajgõ háttal-derékkal még csak-csak felkeltem,a második reggelen ugyanezt mar sirva tettem meg.Ha még egy éjszakát kellett volna maradni,valõszinűleg orvosra lett volna szûkségem!A padlõszőnyeg koszos es büdös volt.Kokettáltam a fôldôn való alvással,de inkább a szenvedést választottam.....A fürdőszobában a csempe fugákon,Wc környéken vastagon állt a penész.Erősen gondolkodtam rajta,hogy leugrok a kôzertbe es rálocsolok egy ûveg ecetet.Csak az tartott vissza,hogy a párom ki nem állja az  ecet szagát.Na,meg az,hogy nem volt nyitvatartó közert :)

Szõval.

Itt fogok majd beszámolni a fuerteventúrai kalandunkról (is) :)

Annyit mar tudunk a szigetről,hogy 20 fok kôrûli hőmérséklet várható és állandõan fúj a szél.Véletlenûl :) a legszebb helyen,mármint a sziget legszebb részén sikerûlt apartmant foglalnunk.Rengeteget keresûnk,olvasunk,-amit csak lehet begyűjtünk a szigetről előre.Már a repûlőtéren kocsit bérelûnk es folyton úton leszûnk.... :)

Viszlát,majd jövôk a beszámolóval.

December 1. Már izgatottan beszélgetûnk minden nap :) Közeledik az idő az indulásra.Végtelen elégedettséggel tölt el,hogy nem veszek részt a kollektiv karácsonyi őrületes hajszában :):) Helyette majd lógatom a lábamat :):):) Erősen töröm okos fejemet azon,hogy nyitok egy teljesen új felületet az utunk részletes beszámolójának,s innen majd egy linkkel lesz elérhető,........de majd meglátjuk :):) Alkszok rá még párat :)

12.15. Yesssss,holnapután indulás!!!! :):):) Apró ajándékok a családnak beszerezve,kézicsomagba való holmik fejben összeállitva (mondtam,vagy nem?Kezitáskával utazunk :) mi,mint gyakorlott utazók,rájöttünk,hogy nekünk bőven elég az a cuccmennyiség,ami egy kézitáskában elfér :) Mivel én már többnyire a kapszula gardrób elvei szerint öltôzöm,igy a két vékony nadrág+1 szoknya+ 4 felső kombó 12 napra lenne elegendő :):):).Kapszula gardrób azt jelenti,hogy bármit bármivel variálhatsz.Számolj.) Mami már tegnapelőtt óta nálunk dekkol,-vagyis most nálunk lakik :).Szóval minden szép és jó és kerek.Ma este még céges bulink lesz,holnap este a párom azokkal a pasikkal,akikkel focizni jár,karácsonyi záróbulit (ivást) tartanak,aztán hajnalban indulunk :) Nem unatkozunk :)

:) megjôttünk életem legpihentetőbb,legnyugodtabb és legalvósabb útjáról.Dokumentáltam,de mondatokba kell rázni,ezėrt egy kis időt vesz igénybe.......tehát a beszámoló kicsit később jön.

Igértem a képeket :),ime a link az albumokhoz,utána pedig a rövid beszámoló

(ha nem él a link,másold be a böngészőbe)

S az útról:

Fuerteventura

12.17. 6:05 pontosan indulunk,szemerkélő esőben.A gépre gyalog megyünk ugyi, a mellettünk lévő kordon mögött nini,egy ismerős :),Ferike :).Miután kölcsönösen kordonpuszit váltottunk és tisztázódott,hogy mi nem meccsre megyünk és Karácsonykor sem leszünk mèg itthon,már el is vált a két sétafolyosó egymástól.A repülési idő 2:05 perc,lesz időnk Barcelonában átsétálni a másik repülötérre és bekapni pár falatot.Tegnap este Anyukámat 6 óra körül iszonyatosan elkezdte rázni a hideg.Gyorsan bevetettem vele az aznap éppen tartalékba kiirt antibiotikumát és egy algopyrint lázcsillapitó hijján.1/2 9-kor már 39,6 volt a láza.Folyamatosan borogattam a csuklóján és a homlokán és nyakig betakartam még plussz 4 takaróval.Később a fiam elment az ügyeletes gyógyszertárba lázcsillapitóért.Mire megjött,már csökkent kicsit a magas láz.Kb. 11-1/2 12-re 38,5-nél megkapta a lázcsillapitót és én is ágyba bújtam.3-kor nem hallottam az ébresztőt.......Anya viszont most láztalan és csatakos az izzadságtól.....jelenleg zombiként ülök a gépen :)
.........
Megérkeztünk.A gép eredeti érkezése helyett (8:45) 8:20-kor landoltunk.A T2-ről T1-re 2,15€ volt a buszjegy/fő.Kulturált belföldi tranzit,könnyű az eligazodás.Most a Vuelingen csüccs és várjuk az indulást. 10:45 az indulás időpontja.A jelek szerint megint pontos lesz :)
13:26, megérkeztünk,hétágra süt a nap :) Egy órával vissza kell állitani az órát.Felvettük az autót,Fiat 500-as ,pici,de ciki.Kettőnknek tökéletes.A szállásunkhoz vezető út egy hosszú sivatagi homokos szakaszon keresztül vezetett.Menet közben megálltunk egy nagyobb közértnél és össze-vissza vásároltunk mindent,amit csak szemünk -szánk kivánt :) Sikerült mellényúlni is: mutattam Apának krinolinnak látszó tárgyat,amiből mindjárt vett is 4 darabot.Reggeli készitésnél kiderült,hogy ez valami ehetetlen massza....Igy a kolbászos-tojás elkészült,viszont a szemetesben végezte.A szállás szerény,az apartman a legminimálisabban van felszerelve,úgymint 2 tányér,2 kanál,2 villa,2 borospoár :) és 1 pohár :)
Az ágy.Hát az külön misét érdemel......hajnal tájban már nem aludtam,annyira leredukálta a derekamat.Mivel arról,hogy az ágy katasztrofális,már olvastam a neten,elővigyázatosságból hoztam magammal a csomagomban egy jógaszőnyeget.Reggel négyrét hajtva kipróbáltam,van remény...... 1/2 7-kor felébredtem,szenvedtem a fájdalomtól,de sikerült a párnával úgy kiékelni a fájós szakaszt,hogy 9-kor Anyukám telefonhivása ébresztett :)
Gondoltuk,ma megnézzük a halászfalut,Cotillot,majd La Olivát.Szép lassan összevakartuk magunkat,majd irányt vettünk a kocsiba.Beszállás,majd amikor elindultunk (volna) fura-zörgő hangokat hallottunk......mentünk vagy 50 métert,félreálltunk,mert bizony egy bal első defekttel lettünk beljebb.Nyögve-fujtatva kerékcsere.majd telefon a kölcsönzőnek:vigyük vissza a repülőtérre.Hurrá!! :) Előbb elmegyünk El Cotilloba,-szép kilátás,dübörgő hullámok,szörfözni tanuló csoportok a vizben.....Majd visszafelé megàllunk Lajoresben megebédelni :) La Olivàn át a repülőtér felé tartunk........Autót cseréltek :) és majd ha leadjuk az autót ki kell fizetni a gumi javitását.Pffff....full insurance.....
Ezek után még pár kilométert mentünk a szigeten lefelé és egy pazar kis üdülőfalunál sétálgattunk.Kaptam egy fehér meseszép csipkefelsőt.Az időjárásról még nem is irtam.......úgy nagyon 20 fok körül van :) Rövidujjasban sétálgatunk.Ma pölö határozottan meleg volt :)
Péntek,19.-e
Reggel jógával kezdtem a napot :) Á,nem volt ciki az erkélyről bámészkodó vendégsereg :) Izgalmas volt igy lefelé néző kutyapózban tolatni a hátsónkat :):) A teraszos lakásokban lévő vendégek bizonyára jól szórakoztak..... :):) Aztán nekiindultunk a sziget legdélebbi csücskébe.Puerto de la Cruzban ebédeltünk,hatalmas rákos paellát,(38,50€) amitől később sebes iramban klotyót kerestem,majd Punta de Jandiánál elértük a déli sarkot.Morro Jableban megkaptam a kb a97. táskám.Napközben az autó hőmérője szerint 25 fok volt.Kb 150  km É-D között.Hazafele egy kis közért,majd otthon jóizü borozgarós este :)
20.-a tankolás: 24 liter,23€.Uticél: Antigua a főváros.elegánsnak tűnő,kihalt kisváros pálmafás parkkal.......hamar végeztünk.Most átbumlizunk  Betancuriába.Cca. 8 km a város és a falu között.Szerpentines út vezet àt :) Èlvezjük :)
Betancuria egy tüneményes-bàjos kis falucska.Tettünk egy kis sétát,ittunk egy kàvét ja és vettünk egy kék sálat emlékbe :) Majd tekervényes hegyi szerpentinen át,ami szakadèkokkal tűzdelt,- Pájarán át Ajuyba tartunk.
Halászöböl,itt ebèdelünk.Menüt eszünk,ami ugy kezdődik,hogy halleves (szegedi halászlè).Majd halat eszünk krumplival és salátàval.30€....Irány vissza :) A vadonatúj,vandálok által megrongàlt,kifosztott (ötből az egyik) ház felső emeletének lefolyójába pisiltem :) Egyébkènt a ház alaprajza nagyon ötletes volt.A kertben ellenàramoltatós medence......nagy kár,hogy igy félbemaradt.Pedig beköltözésre már csak a medencét és az udvart kellett volna megcsinálni.Beépitett szekrények,szaniterek,kád,zuhanyzó helye (leszerelték,elvitték)......áááá,itt is tônkrement a vállalkozó.
Copacabana étteremben ettünk hazafelé.Na,ez volt a csúcs :) dünnyôgtem apának az úton,hogyha hazaérünk,babot fogok enni babbal,mert annyira kivánom.Erre mi van az étteremben?A páromnak nyála folyik: 11,5€ ért hosszú kardon annyi húst hoznak neki és vékony szeletben vágnak le a kardról egyenesen a tányérjára,hogy a rosszullétig tömi magába.A menûben pedig,-láss csodát: bableves fogad!!!!A gyönyôrtől lehidaltam és annyit ettem belőle,majd meg pukkadtam :) Persze,másnap is oda megyûnk ám ebédelni :)
25. Nyugati partszakaszok.Turisták által kevésbé látogatott rèszek :)
Gyönyörű  partszakaszt találtunk (szőrf & napozás).Helyiek családostul jönnek,kutyát,szôrfdeszkát és gyékényt cipelve.Tudnak élni.....
Kajálós helyeken az asztalokon kurv@ sok a légy.
26. Indulás haza.Teletank visszaadáshoz: 23 € üzemanyag
27. Barcelona  szállás 15000 + 2x3000 reggeli + idegenforgalmi adó Eurostars Lex 4* Tiszta,tágas,kényelmes ágy,ropogós ágynemű,kedves személyzet,szerény reggeli......és hideg van :(